Постинг
17.05.2023 20:36 -
Конкурента на Суецкия канал


Много често журналистите пишат бомбастични заглавия за да предизвикат интерес. С една такава статия можете да се запознаете в нюз.бг. Можете да го прочетет тук.
https://news.bg/int-economics/rusiya-i-iran-shte-konkurirat-suetskiya-kanal-sas-stroezh-na-obshta-zhp-liniya.html Тук ще опиша какво представлява Суецкия канал. Това е най-голямото човешко морско творение. Най-натоварения изкуствен морски път. Има само един конкурент - панамския канал, който обаче повече от една стъпка назад. Преминалия през суецкия канал тонаж е над 1 млрд тона годишно най-големия в света. Затварянето му за две седмица преди време предизвика световен икономически спад и огромни загуби за всички по веригата, дори не ползващите канала. И това да се конкурира от още непостроена жп линии. Това е пример за болна икономическа фантазия. Но нека не сме толкова строги към авторите на тезата а да се съсредточим върху МТК Север юг. Планове за този коридор в различни варианти има от повече от 150 г. Това би разширило връзките Мумбай Санкт Питерсбург и би ускорило и силно поевтинило транспорта по между им. Ако е така какво чакат две силни държави като Индия и Русия та не го реализираха до сега. Индия предвидливо освободи жт американски санкции иранското пристанище Чахбехар от американски санкции и инвестира в него. Най-важната характеристика е че този коридор освен, че не съвпада с американските и европейските коридори, но не съвпада и китайския един пояс един път. Това очевидно е опит на Москва и Техеран да излязат от сянката на Китай и да разширят връзките с Индия. Нещо друго много важно е че връзките с Индия на Русия и Иран са с взаимнодопълваща се икономика , а не с остроконкурентния Китай, който действа съсипващо на конкурентите си. Но да се обърнем към най-важната характеристика пропускливостта на жп линията след въвеждане в експлоатация ще достигне смешните за тези 3 големи държави 15 млн т годишно. Тук да припомня че съседната нам Констанца е с 30 млн т годишно.
Но да пожелаем успех на инициативата, която ще позволи особено на Индия достъп освен до Русия и Иран и до афганистан и Централна Азия..
https://news.bg/int-economics/rusiya-i-iran-shte-konkurirat-suetskiya-kanal-sas-stroezh-na-obshta-zhp-liniya.html Тук ще опиша какво представлява Суецкия канал. Това е най-голямото човешко морско творение. Най-натоварения изкуствен морски път. Има само един конкурент - панамския канал, който обаче повече от една стъпка назад. Преминалия през суецкия канал тонаж е над 1 млрд тона годишно най-големия в света. Затварянето му за две седмица преди време предизвика световен икономически спад и огромни загуби за всички по веригата, дори не ползващите канала. И това да се конкурира от още непостроена жп линии. Това е пример за болна икономическа фантазия. Но нека не сме толкова строги към авторите на тезата а да се съсредточим върху МТК Север юг. Планове за този коридор в различни варианти има от повече от 150 г. Това би разширило връзките Мумбай Санкт Питерсбург и би ускорило и силно поевтинило транспорта по между им. Ако е така какво чакат две силни държави като Индия и Русия та не го реализираха до сега. Индия предвидливо освободи жт американски санкции иранското пристанище Чахбехар от американски санкции и инвестира в него. Най-важната характеристика е че този коридор освен, че не съвпада с американските и европейските коридори, но не съвпада и китайския един пояс един път. Това очевидно е опит на Москва и Техеран да излязат от сянката на Китай и да разширят връзките с Индия. Нещо друго много важно е че връзките с Индия на Русия и Иран са с взаимнодопълваща се икономика , а не с остроконкурентния Китай, който действа съсипващо на конкурентите си. Но да се обърнем към най-важната характеристика пропускливостта на жп линията след въвеждане в експлоатация ще достигне смешните за тези 3 големи държави 15 млн т годишно. Тук да припомня че съседната нам Констанца е с 30 млн т годишно.
Но да пожелаем успех на инициативата, която ще позволи особено на Индия достъп освен до Русия и Иран и до афганистан и Централна Азия..
© Западът не спира да рови около Руската...
© Нарендра Моди преподава уроци на Байдъ...
© Новият световен ред е в ръцете на Руск...
© Нарендра Моди преподава уроци на Байдъ...
© Новият световен ред е в ръцете на Руск...
© Новобуржоазната либерална интелигенция...
Преди да дойдат въшките с танковете си
Преди да дойдат "въшките" и .....
Преди да дойдат въшките с танковете си
Преди да дойдат "въшките" и .....
На мене не ми е ясно, на тебе кво ти не е ясно? Да немаш проблем с четенето на географската карта? От Балтийско море е по-преко (некъде към два пъти вероятно) да минеш по Волга в Каспийско море, да претовариш на влак не много дълъг маршрут и да излезеш отново на море, ако искаш да продължиш движението.
Или вероятно си нямаш понятие, ква сложна система от канали е построила вече Русия за последните няколко века, в комбинация с огромни водохранилища, които свързват Волга с Балтийско и Бяло море, Москва с Петербург и много други населени места.
Един от най-важните канали свързващ Дон с Волга е построен, само няколко години след края на Втората световна. За въпросния канал са мечтали още султаните в османската империя и руските императори.
Сега руският каспийски военен флот може неочаквано да се появи в Черно море. Обаче е по-преко ако иска некой руски капитан да прекара товар в Индийския океан да мине през Иран, не през Суецкия канал. От Балтийско море от Москва, от Нижни Новгород, от Волгоград, по вода през Черно море и Суецкия канал за Индийския океан - ньет проблем. Обаче е по-преко по новия маршрут - много по-преко.
цитирайИли вероятно си нямаш понятие, ква сложна система от канали е построила вече Русия за последните няколко века, в комбинация с огромни водохранилища, които свързват Волга с Балтийско и Бяло море, Москва с Петербург и много други населени места.
Един от най-важните канали свързващ Дон с Волга е построен, само няколко години след края на Втората световна. За въпросния канал са мечтали още султаните в османската империя и руските императори.
Сега руският каспийски военен флот може неочаквано да се появи в Черно море. Обаче е по-преко ако иска некой руски капитан да прекара товар в Индийския океан да мине през Иран, не през Суецкия канал. От Балтийско море от Москва, от Нижни Новгород, от Волгоград, по вода през Черно море и Суецкия канал за Индийския океан - ньет проблем. Обаче е по-преко по новия маршрут - много по-преко.