Първо да напиша , че освен че са се движили в различни посоки по отношение на България ги дели един век.
В Живота на бащите Heribert Rosweyde пише , че Никита Ремесиански през 397 тръгва от България. (Ремесиана е Бела Паланка). През това време българите съвсем очевидно още не са слезли от Хиндукуш и техния „хан” не е изсушил конско месо пад седлото на коня си.
За тези които не вярват на тезата за Никита Ремесиански (Ремесиана заедно с Сердика е в средиземна Дакия) ще припомня написаната в Търново Манасиева хроника в която на среднобългарски пише : При Цар Анастасий (491-518) българите започнаха да заемат тази земя, дойдоха при Видин и започнаха да заемат долната земя Охридска и след това тази земя цялата. От изхода на българите досега има 870 г. (писано 1345 г)
Обърнете внимание, че ако българите идват от Хиндукуш би трябвало да навлязат през Малка Скития, а не през Видин. За мен е очевидно, че това са българите от Тиса (засвидетелствани от по-късните сблъсъци с аварите). За да заемеш нечия земя ти трябва или разрешението на собственика или родственото право. Тоест да помогнеш на роднините населяващи тази земя. По времето на Анастасий империята е достатъчно силна така, че и двата варианта са възможни. Живелия през 9 век Анастасий Библиотекар(един от най-осведомените хора на този век) твърди с основание, че е приложено родственото право.
Края на управлението на Анастасий е време на остри религиозни сблъсъци между българското и гръцкото верую, тоест между единосъщността на Христос с бог и подобносъщността. Тези сблъсъци достигат невероятна висота с това, че привържениците на българското верую са затваряни и преследвани.
Тъста на Виталиан патриарха на Константинопол Македоний II e хвърлен в тъмница заедно с други митрополити защитаващи българския символ на вярата. Това провокира българите да застанат зад Виталиан по време на бунта. Да припомня че Виталиан е командващ тракийските войски.
Тук поставям руския превод на Теофан.
http://www.vostlit.info/Texts/rus2/Feofan/text5.phtml?id=10312
л. м. 6006, р. х. 506.
Первый год епископства Ормизды в Риме
В сем году Виталиан, занявши всю Фракию, Скифию и Мизию, со множеством Гуннов и Булгар покорил Анхиал и Одиссополь, равно как поразил Кирилла, военачальника Фракийского и, опустошая все, дошел до самого Константинополя; здесь, щадя этот город, остановился в Сосфении. Анастасий, как только узнал об этом, послал к нему сенаторов просить мира. Он дал клятву вместе с сенатом, что возвратит епископов, заточенных в Ираклию Фракийскую. Но Виталиан требовал еще сверх того, чтобы в том же поклялись и все начальники военных школ, а Македоний и Флавиан, несправедливо изгнанные, получили бы обратно престолы свои, равно и все прочие епископы; наконец, чтобы созван был собор в присутствии папы Римского и всех епископов, на котором были бы разобраны общим судом все обиды, нанесенные Православным. Царь, сенат, прочие начальники и весь народ присягнули и подтвердили быть по сему, после чего мир заключен а Виталиан возвратился домой. При этом патриций Секундиан, зять Анастасия по сестре, а отец Ипатия, пал к ногам Виталиана и [126] упросил его со многими слезами возвратить ему сына, заключенного в Мизии.
И така Виталиан заемайки цяла Тракия , скития и Мизия с българи и хуни.
Ако защитаваш българското верую и водиш българи , най-близкия извод е че си българин.
Като чета Теофан , чийто хронограф е най-точния си мисля за онези историци, които четат китайските хроники и се чудят кой китайски йероглиф описва най-точно българите.
Е УСПЕХ ГОСПОДА!!!!
Поздрави!
Тая, новата книга..... и моите представи разбива. Ще стане и тя.
Освен това, съвсем нормално е българите да дойдат през Видин, тъй като те са били както по днешните ни земи, така и на северозапад. На североизток, до Фанагория не е имало никакви българи и никаква Стара Велика България с някакъв Кубрат и петима сина и то през 7-ми век, когато още два века преди това българите са се заселили в днешните ни земи от северозапад, а не от североизток и са започнали войни с Анастасий.
"Впервые русы упоминаются, вероятно, в письменных источниках
на рубеже III – IV веков Мефодием Патарским (ум. 312г.) в его перечне
тюркскоязычных народов Прикамья и Поволжья: «Магог от сего суть вси языци иж живут на полунощи. Козари, руси, объри, болгари и ини
вси. (см. Описан. слав. рукоп. Моск. Синод. библ., отд.V, стр.31)».
Методий Патарский, умрял в 312-та година, изброява тюркскоезични народи.
А това пък ще ти е полезно при изучаването на историята на Волжка България, която според теб не е съществувала.
"О близком соседстве булгар и
русов писал аль-Бахри в своей «Книге видов земли»: «Внешний Булгар
есть небольшой город, не имеющий многих селений. Известен же он потому, что служит складочным местом (или гаванью) этих государств.
Рус есть народ, соседний с булгарами, между сими последними и
славянами (ас-сакалиба)». Здесь Внешний Булгар – это не столица
Волжской Булгарии, а совсм друой город: «Важное значение, особенно в
экономической жизни страны, имел город, расположенный в районе
слияния Камы с Волгой и называвшийся в X в. Внешним Булгаром,
позднее городом царя Ибрагима (Бряхимов, или Брягов русских
летописей)». В сообщении аль-Бахри примечательными являются
слова о том, что этот город «служит складочным местом (или гаванью)
этих государств».
Как го каза, историк си бил, значи? Ако не можеш да го прочетеш, ще ти го преведа, аз съм само преводач, не съм историк :):):). Ако се затрудняваш кой град е Външен Булгар, също мога да съм ти полезен.
Продължавай да се правиш на малоумен, много яко ти се получава, булгарес. Скоро ще ви трябва средство за запичане, на теб и още няколко велики историка.
Ако ти кажа, че точно този, който най-много бива оплюван като историк в тая платформа, е най-близо до истината дотук?
Да слагам ли захар, индрише, как ще го обичате?
Вземи прочети кой е въпросният Методий Патарски.
Да не би да четеш оригиналите на твоите летописи :)? На латински и старогръцки?
Не личи нещо.
И хич не си мисли, че през 19-ти век контрола над руските историци не е тотален. Повече от тотален е още от времето когато Петър Първи заповядва да се преведе книгата с измислените славяни на Мавро Орбини по начин по който той иска. И точната дума за това е "Панславинизъм", термин който незнайно защо е слабо познат у нас.
https://en/wiki/Pan-Slavism
Това не е история. Това са малоумни несвързани пропагандни глупости.
Всеки който иска да прави смислени заключения за този период от историята ни може да си изтегли от интернет поне ЛИБИ и ГИБИ, където са дадени дори и оригиналите на гръцки и латински. Какъв е този идиотизъм да взимаме някакви руски панславистки измислици от 15 века след това и да правим заключения от тях?
Сер, Сяр, Серес.... Доста СЕРиозна кандидатура е тази. Интересно е, че са посочени като предци на всички турки (СИРийците) :)!
ТРЯБВА да разбера кога са прихванали славянски език и къде.