Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2013 23:30 - Манасиева хроника 3 добавка
Автор: zdravgr Категория: История   
Прочетен: 1999 Коментари: 1 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image

Началото на третата добавка ясно се разчита над горната миниатюра. Тя описва събитията, които историците наричат основаване на българската държава. Текста на добавката е следния:

При Константин Брадати стана шестия вселенски събор. При този цар Константин преминаха българите през Дунава и отнеха от гърците, след като ги разбиха, тази земя, в която живеят и до днес. По-рано тази земя се наричаше Мизия. Бидейки безчисленно многобройни, те изпълниха и тази страна на Дунава, и онази до Драч, и по-нататък, защото и власите, и сърбите, и всички останали са все едно.

Константин Погонат подготвя старателно шестия събор. Запазени са писмата му до папата по повод организацията на събора. Целта на събора е да осъди монотелизма. Монотелизма е опит да се примирят монофизити и диафизити (наслединци са им католици, протестанти и православни). Решителната позиция на младия 29 годишен Константин е най-важното за този събор. Без да се впускам в решенията на събора е изключително интересен списъка от почти тристате подписали го има само трима представители на Балканите. По това време на балканите живее около четвърт от населението имащо представители на събора. Източните територии на Римската Империя заедно с трите най-важни религиозни центъра са завладени от арабите почти 40 години по-рано. Очевидно е, че жителите на балканите са привърженици на монотелизма и участието им на събора е неприемливо за Константин Погонат. Докъде обаче стига противопоставянето монотелити дителити. Отговора на този въпрос се крие в похода на Константин. Очевидно, той е насочен срещу българите. Много важно е обаче да се посочи срещу кои българи.  През 4-7 век българите са локализирани в Панония, Дакия, Скития, Илирик, Мизия, Македония и Тракия. Очевидно е, че „този мръсен и нечист народ” е добре познат на Римската Империя. Вероятно към 680 г. е основното население на Балканите по времето на Константин. И е ”нечист” защото не споделя религиозните тези на Констатинополския владетел. Началото на българското „заемане” на балканите втората добавка отправя по времето на цесарь Анастасий (491-518). Че това заселване е било масово от „безчислено многобройните” българи говори и изграждането на Дългата стена само на 40 км от Константинопол. Ако се съобразим с последното присъствие на въоръжени българи близо до този град можем да констатираме, че завоюването на Константинопол е било легитимна чел на българите в продължение на 1400 години…

затова цар Уалент тръгнал с войска против тях, на по божия воля българите и готите победили Уалента във войната”.  Явно и Паисий, го е знаел, но официалната българска история само използва иконата Паисий, без да чете…

 http://www.pravoslavieto.com/books/history_paisij/index.htm

 

Оказва се, че българите са основния противник на Империята. Константин IV си развързва ръцете като сключва мир с арабите за да се справи с българите. Предшествениците му опитват по различни начини да се справят с трудния противник, воюват като Валент, строят стени като Анастасий, уреждат религиозни конфликти като Юстин срещу Виталиан, опитват се да приобщят религиозно българите като Юстиниан чрез Юстиниана прима. Очевидно е, че младия и амбициозен Константин IV се опитва да направи българите дифизити (тезата, че Христос има две природи божествена  и човешка). 

Официалната история не изяснява изключителната важност за българите на този религиозен спор. Без съмнение похода на Константин срещу българите е бил религиозно оцветен. Колкото и да са били силни военно българите от много по-голямо значение е бил факта, че установяването на контрол над териториите на Мизия, Тракия, Македония и Илирик съществено ще промени спора монотелити-дителити. Само разгледана в тази плоскост историята в която българите започват да контролират Мизия и Македония, заедно с отвъддунавските територии, започва да придобива онази важност, която и придават Теофан и Зонара. Това е и причина да бъде създадена тема Тракия както пише Георги Монах. Към момента на това последно нахлуване на българи в Мизия и Македония Римската държава има хилядолетна история на справяне с нахлуващи на територията и съседи. По онова време, обаче Империята е поставена в ситуация в която езика на кантара на религиозните спорове да се държи от „мръсния и нечист народ”. Това със сигурност е било много по-опасно от войната с арабите, която Константин IV прекратява за да може да подготви шестия събор.

Последната фраза  защото и власите, и сърбите, и всички останали са все едно.

Не бих тълкувал само ще се присъединя към тезата на един блогър, че това описва ситуация в която и власите и сърбите са част от една държава.

 

 




Гласувай:
3
0



1. andorey - Много интересно!
21.09.2013 10:18
"Защото и власите, и сърбите, и всички останали са все едно." Като прочетох горенаписаното, вероятно това означава че и българи и сърби и власи са били монофизити ! Както и до днес и трите народа са източноправославни.
А не толкова че са част от една държава...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zdravgr
Категория: История
Прочетен: 154991
Постинги: 90
Коментари: 93
Гласове: 609
Архив
Календар
«  Май, 2021  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31